środa, 7 listopada 2012

Zdrowe odżywianie

Kiedy mamy na myśli diety, to do głowy przychodzi nam tylko odchudzanie. Ale przecież to nie tylko aspekty pozbywania się zbędnych kilogramów. Diety to również styl życia, zdrowe odżywanie i świadomość tego co jemy. Każdy z nas niezależnie czy jest bardzo szczupły czy też trochę tęższy stosuje jakąś dietę. Oczywiście nie zawsze jest ona zdrowa i racjonalna.

czwartek, 11 października 2012

5 razy więcej zdrowia

Według Światowej Organizacji Zdrowia warzywa i owoce powinno się zjadać przynajmniej 5 razy dziennie. Wtedy dostarczymy naszemu organizmowi mnóstwa witamin oraz mikropierwiastków. Niestety nadal nie mamy świadomości, że wielu z tych związków organizm nie potrafi magazynować, dlatego ważne jest dostarczanie ich wielokrotnie w ciągu dnia w małych porcjach. Dla zachowania zdrowia – zwłaszcza, gdy organizm jest zmęczony po zimie, korzystne jest spożywanie, co najmniej 5 porcji różnorodnych warzyw i owoców dziennie - zarówno świeżych, jak również w postaci świeżo wyciśniętych soków.

piątek, 7 września 2012

Dietetyk

Odchudzanie dotyczy w dużej mierze kobiet, które nieustannie dążą do idealnej figury. Bez względu na to czy zbliża się wiosna i chcemy odmienić swój wygląd czy też po prostu chcemy pozbyć się kilku zbędnych kilogramów stosujemy różne diety. Zanim zdecydujemy się na wybór metody odchudzania, dobrze jest spotkać się z dietetykiem. Jest to wykwalifikowany pracownik wielu poradni i szpitali. Taka wizyta może uzmysłowić nam kilka podstawowych zasad dotyczących odchudzania.

Dietetyk pomoże nam wybrać odpowiednie diety, oraz opowie nam jakie konsekwencje mogą nas czekać, kiedy będziemy stosować zbyt drastyczne metody. Dowiemy się również jakie wartości kaloryczne mają nasze ulubione potrawy. Profesjonalny dietetyk podpowie nam jakich produktów nie powinno się łączyć ze sobą, oraz które dania są lekkostrawne. Jeżeli będziemy potrzebować uzyskamy również pomoc w doborze indywidualnej diety, będziemy mogli zabrać do domu kolorowe tabele i przepisy. Dietetyk rozpisze nam po kolei co mamy jeść na śniadanie obiad i kolację.