wtorek, 14 kwietnia 2015

Czym jest cellulit?


Cellulit, zwany niekiedy „pomarańczową skórką”, to – według statystyk – zmora niemal 80 procent kobiet na całym świecie. Przypadłość ta to nic innego, jak nieprawidłowe rozłożenie tkanki tłuszczowej, objawiające się mniej lub bardziej wyraźnymi nierównościami występującymi na powierzchni ud, pośladków, bioder, brzucha, ramion czy kolan. To właśnie te obszary ciała najczęściej atakuje cellulit, dolegliwość specyficzna dla kobiet po okresie dojrzewania, bardzo rzadko natomiast występująca u mężczyzn. Przyczyną jej są hormony (nadmiar estrogenów) i charakterystyczna dla płci pięknej większa (prawie dwukrotnie) niż u mężczyzn ilość komórek tłuszczowych. 

czwartek, 8 stycznia 2015

Dbaj o zdrowie także podczas pracy

fotel biurowy do gabinetu

Zdrowe odżywianie, regularne uprawianie sportu i higieniczny tryb życia to podstawa, by na długo cieszyć się dobrą kondycją i samopoczuciem. Jednak osobom wykonującym pracę siedzącą może to nie wystarczyć do pełni zdrowia.

sobota, 13 września 2014

Na co stosować olejek arganowy?

Dzięki swoim unikalnym właściwościom olejek arganowy znajduje swoje zastosowanie również w przemyśle kosmetycznym. Stosowany na skórę olej arganowy działa przeciwzmarszczkowo spłycając powstałe niedoskonałości i skutecznie zapobiega powstawaniu nowych. Stanowi on również swoistą barierę ochronną dla skóry, przez co jest ona bardziej odporna na działanie czynników atmosferycznych takich jak niskie temperatury, wiatr oraz słońce.

środa, 28 maja 2014

Zdrowe życie bez sportu?

To oczywiście pytanie retoryczne.
Nie sposób prowadzić zdrowego trybu życia bazując jedynie na diecie i unikaniu szkodliwych miejsc i substancji. Trzeba albo inaczej przede wszystkim należy uprawiać i zacząć od sportu.

http://sklep.sportprofit.pl/
Najpopularniejszym sposobem jest bieganie. Uprawia go coraz więcej Polaków. Jeśli masz zamiar i Ty to pamiętaj o dwóch rzeczach.

Po pierwsze odpowiednio się przygotuj do treningu. To znaczy, że nie jemy nic przed ani nie pijemy. Grozi to awarią w trakcie. Nie wybieramy także olbrzymich odległości na początek. Rozpoczynamy skromnie i z czasem zwiększamy dystans. Unikniemy przez to zawału ;)

Po drugie należy się "uzbroić" w odpowiedni sprzęt. Przed wszystkim buty, strój oraz pulsometr. To skromne urządzenie noszone na nadgarstku umożliwi nam monitorowanie pulsu. Zebrane w ten sposób dane wydatnie przyczynią się do zwiększenia efektywności naszego treningu.



środa, 7 listopada 2012

Zdrowe odżywianie

Kiedy mamy na myśli diety, to do głowy przychodzi nam tylko odchudzanie. Ale przecież to nie tylko aspekty pozbywania się zbędnych kilogramów. Diety to również styl życia, zdrowe odżywanie i świadomość tego co jemy. Każdy z nas niezależnie czy jest bardzo szczupły czy też trochę tęższy stosuje jakąś dietę. Oczywiście nie zawsze jest ona zdrowa i racjonalna.

czwartek, 11 października 2012

5 razy więcej zdrowia

Według Światowej Organizacji Zdrowia warzywa i owoce powinno się zjadać przynajmniej 5 razy dziennie. Wtedy dostarczymy naszemu organizmowi mnóstwa witamin oraz mikropierwiastków. Niestety nadal nie mamy świadomości, że wielu z tych związków organizm nie potrafi magazynować, dlatego ważne jest dostarczanie ich wielokrotnie w ciągu dnia w małych porcjach. Dla zachowania zdrowia – zwłaszcza, gdy organizm jest zmęczony po zimie, korzystne jest spożywanie, co najmniej 5 porcji różnorodnych warzyw i owoców dziennie - zarówno świeżych, jak również w postaci świeżo wyciśniętych soków.

piątek, 7 września 2012

Dietetyk

Odchudzanie dotyczy w dużej mierze kobiet, które nieustannie dążą do idealnej figury. Bez względu na to czy zbliża się wiosna i chcemy odmienić swój wygląd czy też po prostu chcemy pozbyć się kilku zbędnych kilogramów stosujemy różne diety. Zanim zdecydujemy się na wybór metody odchudzania, dobrze jest spotkać się z dietetykiem. Jest to wykwalifikowany pracownik wielu poradni i szpitali. Taka wizyta może uzmysłowić nam kilka podstawowych zasad dotyczących odchudzania.

Dietetyk pomoże nam wybrać odpowiednie diety, oraz opowie nam jakie konsekwencje mogą nas czekać, kiedy będziemy stosować zbyt drastyczne metody. Dowiemy się również jakie wartości kaloryczne mają nasze ulubione potrawy. Profesjonalny dietetyk podpowie nam jakich produktów nie powinno się łączyć ze sobą, oraz które dania są lekkostrawne. Jeżeli będziemy potrzebować uzyskamy również pomoc w doborze indywidualnej diety, będziemy mogli zabrać do domu kolorowe tabele i przepisy. Dietetyk rozpisze nam po kolei co mamy jeść na śniadanie obiad i kolację.